.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات کامل مشاجرات صدام پیش از اعدام
صدام را به سمت دار بردند و خواستند سرش را بپوشانند، اما وی اجازه نداد. وی آیاتی از قران را می خواند که مامورین اعدام در واکنش به «خواندن آیات قرآن توسط صدام»، فریاد زدند که «تو دیگر چرا این ها را می خوانی...
جزئیات کامل مشاجرات صدام پیش از اعدام

قاضی حداد یکی از شاهدان اعدام صدام، دیکتاتور سابق عراق در گفت و گو با «بی بی سی»، اظهارات و مشاجرات صدام با اطرافیانش را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش ، یکی از مامورین اعدام که صورتش را پوشانده بود، از صدام پرسید «آیا از مرگ می ترسد؟» صدام پاسخ داد: من تمام عمرم را صرف نبرد علیه کفار و متجاوزین کرده ام.

مامور دیگری پرسید چرا عراق و ما را نابود کردی؟ چرا ما را به گرسنگی کشاندی و به آمریکایی ها اجازه دادی تا اینجا را اشغال کنند؟

صدام گفت: من متجاوزین و ایرانیها را نابود کردم. من دشمنان عراق را نابود کرد، من عراق را از فقر به ثروت رساندم.

خبرنگار «بی بی سی» از قاضی حداد پرسید که «به نظر می رسد، به صدام دارو داده بودند»، که حداد گفت: ابداً چنین نبوده و و در شرایط عادی به سر می برد.

حداد افزود: صدام از سرنوشتش مطلع بود و می دانست قرار است بمیرد. صدام قبل از اعدام م یگفت که «ااین پایان زندگی من است. من زندگی را به عنوان یک رزمجو و یک نظامی سیاسی آغاز کردم و بنابراین از مرگ واهمه ای ندارم.»

این شاهد اعدام صدام در ادامه گفت: سپس دستهای صدام را بستند و او را به سمت دار بردند. صدام طبق عادتش مشغول ذکر الله اکبر و برخی شعارها نظیر مرگ بر آمریکا و مرگ برمتجاوزین بود.

صدام گفت که «ما به بهشت می رویم و دشمنان ما در جهنم خواهند پوسید»

صدام در ادامه از عراقی ها خواست تا وی را حلال کنند، اما در عین حال از آنان خواست که در مقابل  متجاوزین و ایرانی ها، بایستند!

حداد در ادامه تشریح جزییات اعدام صدام گفت: صدام را به سمت دار بردند و خواستند سرش را بپوشانند، اما وی اجازه نداد. وی آیاتی از قران را می خواند که مامورین اعدام در واکنش به «خواندن آیات قرآن توسط صدام»، فریاد زدند که «تو دیگر چرا این ها را می خوانی»

در ادامه، یک روحانی حاضر از صدام خواست تا کلمات وی را تکرار کند که صدام این کار را به صورت کنایه آمیز انجام داد.
سپس طناب را سفت کردند و وی به دار آویخته شد و مرد.

حداد در مورد اظهارات پایانی صدام گفت: وی گفت لااله الاالله، محمد رسول الله.

قاضی حداد ادامه داد: صدام بلفاصله پس از اعدام جان سپرد. من شاهد تاثیر طناب دار بودم که صحنه ناخوشایندی بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

Hasanzadeh 14 دي 1385
چند نگاه ایرانی به اعدام صدام حسین 1) تلویزیون الجزیره بعد از اعدام صدام حسین، با تلاش غیر حرفه ای سعی دارد اعدام صدام را به شیعیان و یا ایرانیان منسوب کند. به عقیده ی من برای شیعه و ایرانی این افتخار بزرگی است که بزرگ ترین دیکتاتور قرن را به جوخه ی اعدام بکشاند اما واقعیت این است که جنایات صدام بر شیعه و سنی و کرد و منطقه ی خلیج فارس و خاورمیانه به یک اندازه بوده است و افتخار به ذلت کشاندن او نیز برای همه ی شیعیان و سنیان است. دولت هایی هم که در این مورد با تردید حرف می زنند و تحریک می کنند قربانیان جنایت صدام هستند ولی از عاقبت این چنینی برای خود می ترسند. 2) بی شک بزرگ ترین جنایت صدام، جنگ با ایران بود که در آن جنایت تمام دنیا و به خصوص آمریکائی ها حامی وی بودند. اکنون اگر چه مجرم اصلی آن جنگ خونین وجود ندارد ولی آن جنایت نباید فراموش شود. اکنون فرصتی است که ایران سمیناری بین المللی درباره ی جرائم صدام در حق ایرانیان و خسارات عراق به ایران تشکیل دهد. اشغال گران امروز عراق که حامیان دیروز صدام بودند باید پاسخگوی این جنایات باشند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.258 seconds.